22 februar 2009

Himlen åben

"Onkel, onkel, ved du hvad Helle* gjorde?" Dette er en af de mest almindelige åbningsreplikker når de mindste børn har noget at fortælle og Ole* brugte den igen i dag. Ole er en glad krølhåret dreng i børnehaveklassen. "Jamen Helle skræmte mig."
Jeg svarede, "Hvis du har været god dreng er det ikke så vigtigt om andre ikke er det."
"Jamen det sårede mig i hjertet."
"Det var ikke sødt gjort men du er..."
mere nåede jeg ikke at sige før Ole så intenst på mig og med et smil sagde, "Og Jesus elsker mig, ikke sandt?"
"Ja!"
"Yeah!" var hans glade råb mens han dansede tilbage til gyngen og Helle igen.

Der er ikke nogen der er bedre end børn til at opmuntre og minde om det vigtigste i livet. Gud sendt Ole til mig i dag.

*Børnene er virkelige, navnene har jeg fundet på og samtalen er min oversættelse fra Bangla.

Ingen kommentarer:

LAMB Skole - Bangladesh

En del af LAMB
Integrated Rural Health & Development