15 maj 2008

Elle bælle

I mange år har vi haft svært ved at fylde skolen. Forældre har ikke sendt deres børn fordi de var i tvivl om vores kvalitet. 12 år er lang tid, men det har det taget. I år har vi 42 ansøgninger om optagelse på skolen og pludselig skal vi vælge.

Hvem skal have lov og hvem ikke. Jeg er klar over at dette er et almindeligt problem for skoler over hele verden. Det handler om hvem vi er. Skal jeg tage Nadia fordi hendes forældre er rige og kan betale alle omkostninger? Hvis jeg gør, betyder det at vi kommer så meget tættere på at have balance i budgettet. Det betyder måske også at jeg ikke kan tage Romio hvis familie ikke kan betale andet end en brøkdel af udgifterne til skolegangen. I tolv år ville jeg skulle finde finansiering for at dække hans udgifter, men det problem får vi ikke, for der er ikke plads til flere.

Hvem er vi, eller hvorfor holder vi skole her? Svaret er at vi er her for at LAMB skal kunne tjene Gud ved at give medicinsk og udviklingshjælp til fattige i denne del af Bangladesh. Vi er her så de rige ansatte ikke flytter væk. Vi er her så de veluddannedes børn kan blive ligeså veluddannede som deres forældre. Hvis vi vælger at tage de riges børn så får de fattige bedre behandling, men hvis vi fravælger de fattige fordi de er fattige, bekræfter vi at det er i orden at de fattige ikke får den samme gode skolegang som de rige; hvad for værdi er det?

AKASH        SULTANA        NOOR        JARINTASNIM        MEREY        KIM        SHAZHAN        CHAKMA        SAHA        SARKER        ROY        HANSDAK        SHACHYO        MURMU        CHOWDHURY        HEMBROM        FAHIM        IQUBAL        ROY        MARAK        ROY        DAS        MIM        MONDAL        HASDA        MURMU        KHALKO        COSTA        SIAM        RAY        BISWAS        SARKER        RAHMAN        SHAURIN        BARMON        TASFIA        KIM        MARANDY        MURMU        RAHMAN        SOMORIO        MUIZ        SUMS

 

Ingen kommentarer:

LAMB Skole - Bangladesh

En del af LAMB
Integrated Rural Health & Development